Урок 5 клас. Розділ - Інформаційні процеси та системи

Електронний супровід: https://padlet.com/InnaTrishchuk/book5klas 

Підручник: Інформатика : підручник для 5 кл. закладів загальн. середн. освіти / І.В. Тріщук. —Тернопіль : Навчальна книга — Богдан, 2022. 

УРОК 1.1 

ТЕМА: Інформаційні технології, їх роль у житті сучасної людини. Поняття про інформаційні процеси.
ПЛАН:
1.1.  Опрацювати (вивчити, повторити) про  ІНФОРМАЦІЙНА СИСТЕМА
1.1.  Опрацювати (вивчити, повторити) про  ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ
1.3.  Опрацювати (вивчити, повторити) про  ОДИНИЦІ ВИМІРЮВАННЯ ІНФОРМАЦІЇ
2. ВІДКРИВАЄМО ЗОШИТ з інформатики
2.1. Записати  в зошиті тему уроку - Інформаційні технології, їх роль у житті сучасної людини. Поняття про інформаційні процеси
2.2. Записати в зошит типи даних (Підручник, ст. 5)
2.3. Записати в зошит інформаційні процеси (Підручник, ст. 5)
2.4. Записати в зошит одиниці вимірювання інформації (Підручник, ст. 9)

3. ВИКОНАТИ. Інтерактивна гра "Інформаційні процеси" (https://wordwall.net/play/22399/365/995)

4. ВИКОНАТИ. Інтерактивна гра "Одиниці вимірювання інформації" (https://wordwall.net/play/22399/771/416)

🏡ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Опрацювати матеріал Підручника ст. 5, 8; підготуватися до тестування

УРОК 1.2 

ТЕМА: Комп’ютери та їх різновиди
ПЛАН:
1. ВИКОНАТИ ТЕСТ  "Одиниці вимірювання інформації" 
Відкрити посилання:  join.naurok.ua
Код доступу: 8906075
(12 запитань, 12 хвилин)
2.1.  Опрацювати (повторити) про  ПЕРСОНАЛЬНИЙ КОМП'ЮТЕР

3. ВИКОНАТИ. Інтерактивна гра Різновиди ПК за посиланням https://wordwall.net/play/21543/200/981 

4. ВІДКРИВАЄМО ПІДРУЧНИК Інформатика : підручник для 5 кл. закладів загальн. середн. освіти / І.В. Тріщук. —Тернопіль : Навчальна книга — Богдан, 2022. на ст. 12 + Рис. 2. Класифікація персональних комп’ютерів

5. ВІДКРИВАЄМО ЗОШИТ з інформатики
5.1. Записати  в зошиті тему уроку - Комп'ютери та їх різновиди
5.2. Записати в зошит схему класифікації персональних комп'ютерів ( в Підручнику ст. 12)

🏡ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Опрацювати матеріал Підручника ст. 12-13 

УРОК 1.3 

ТЕМА: Складові комп’ютерів, їх призначення
ПЛАН:
1. ПОВТОРЮЄМО УСНО
  1. Як називають персональні комп'ютери, які мають постійне місце перебування?
  2. У якого персонального комп'ютера роль миші виконує інший пристрій - тачпед?
  3. Який пристрій називають кишеньковим персональним комп'ютером?
  4. Який пристрій може працювати без підключення до електричної мережі більше 5 годин?
  5. Який пристрій доповнений можливостями мобільного телефону?
  6. У якого пристрою пристрої збереження та опрацювання розміщені в корпусі під клавіатурою?
  7. У яких пристроїв чутлива до дотиків поверхня екрана?
2.1.  Опрацювати (повторити) про  АПАРАТНА СКЛАДОВА
2.2.  Опрацювати (повторити) про  БУДОВА СИСТЕМНОГО БЛОКУ
2.3.  Опрацювати (повторити) про ПРИСТРОЇ ВВЕДЕННЯ ВИВЕДЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ
2.4.  Опрацювати (повторити) про ПРИСТРОЇ ПК
3. ВИКОНАТИ: 
4. ВІДКРИВАЄМО ЗОШИТ з інформатики
4.1. Пишемо в зошиті тему уроку - Складові комп’ютерів, їх призначення
4.2.Пишемо матеріал з картинки заповнюючи пропуски

 

🏡ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Опрацювати матеріал Підручника ст. 14-15 

УРОК 1.4 

ТЕМА: Інструктаж з БЖД. Опис складових комп’ютера, їх призначення, характеристик
ПЛАН:
1. ВИКОНАТИ (повторення)
1.1. https://learningapps.org/watch?v=ppobh8w6t22
1.2. https://learningapps.org/display?v=peposwtzk22
1.3. https://learningapps.org/watch?v=p7esnv0sc22
1.4. https://learningapps.org/display?v=pat6ruwcc22 
1.5. https://learningapps.org/view1573883 
2. ВИКОНАТИ ТЕСТ  "Складові комп’ютерів, їх призначення (5 клас)"
Відкрити посилання:  join.naurok.ua
(18 запитань, 12 хвилин, код у вчителя)
3. ВІДКРИВАЄМО ЗОШИТ з інформатики
3.1. Пишемо в зошиті за поданим зразком на малюнку
3.2. Заповнити другий стовпець, досліджуючи свій смартфон 

УРОК 1.5 

ТЕМА: Загальне поняття про операційну систему та її інтерфейс. Загальне поняття про програмне забезпечення. Запуск програм, завершення її роботи
ПЛАН:
1.1.  Опрацювати (повторити) про  ОПЕРАЦІЙНА СИСТЕМА
1.2.  Опрацювати (повторити) про  ГРАФІЧНИЙ ІНТЕРФЕЙС
1.3.  Опрацювати (повторити) про ПУСК
1.4.  Опрацювати (повторити) про РОБОЧИЙ СТІЛ
1.5.  Опрацювати (повторити) про ПЕРЕГЛЯД ЗАВДАНЬ
ВІДЕО-ПОВІДОМЛЕННЯ в допомогу
3.1.  Відкрити головне (Пуск) меню ОС вашого комп'ютера. Вкажіть список найчастіше використовуваних програм для роботи на вашому ПК
3.2.  Відкрити контекстне (правою кнопкою миші) меню Робочого столу. Вкажіть список активних команд, які може виконати користувач з даним об'єктом.
3.3. Відкрити вікно будь-якого об'єкта на вашому ПК (наприклад Пуск- Налаштування). Які операції можна виконати з об'єктом  Вікно
3.4. Індикатори яких об'єктів розміщено на Панелі завдань вашого ПК? Як змінити їх налаштування?
 4. ВІДКРИВАЄМО ЗОШИТ з інформатики
4.1. Пишемо в зошиті тему уроку - Загальне поняття про операційну систему та її інтерфейс. Програмне забезпечення. Запуск програм, завершення її роботи
4.2. Вставити пропущені слова та пишемо в зошиті:
Ввімкнувши  комп’ютер завантажується ……….. ……….. .
На мобільному комп’ютері завантажується операційна система (ОС) ………
На ноутбук (нетбук, стаціонарний ПК) може бути встановлено такі ОС: ……….., ……….., ………….. тощо.
Після завантаження ОС на екрані монітора відображається ....... ..... .
В нижній частині робочого столу розміщено …… …….
Кнопка ПУСК дозволяє відкрити ………. (основне) меню операційної системи.
Натиснувши правою кнопкою миші по будь-якому об’єкту ОС викликають …….. меню.
На панелі завдань розміщені ………. дати й часу, мови, звуку тощо.
Будь-який об’єкт ОС відкривається у ……… .
З об’єктом Вікно можна виконати такі операції: закрити, згорнути на ………. ……….., …………, перемістити на робочому столі, …………

УРОК 1.6 

ТЕМА: Об’єкти файлової системи, їх властивості та операції над ними
ПЛАН:
1. ПОВТОРЕННЯ
1.1. Ланцюг слів ОС - Робочий стіл - WIMP - Меню (головне, контекстне) - Вікно 
2. ВИКОНАТИ ПРАКТИЧНО
2.1.  Відкрити вікно з відомостями про операційну систему на вашому комп'ютері
2.2.  Зробити скріншот (фото) та надіслати (прикріпити до щоденника) вчителю на перевірку 
3. ВИКОНАТИ ОНЛАЙН-ВПРАВИ: 
4. ВИКОНАТИ ТЕСТ  "Операційна система (ОС). Графічний інтерфейс. Об'єкти ОС"
Відкрити посилання:  join.naurok.ua
(16 запитань, 10 хвилин, код у вчителя)

УРОК 1.7 
ТЕМА: Інструктаж з БЖД. Упорядкування інформації на комп'ютері, виконання основних операцій з об’єктами файлової системи (працюємо з папками та файлами)
1.1.  Опрацювати (ВИВЧИТИ) про ФАЙЛОВА СИСТЕМА
АБО ->2. ВИКОНАТИ. ПРАЦЮЄМО З КОМПЮТЕРОМ (крім смартфона)
 
Результат (скріншоти, фото вміст папок ) надіслати вчителю (прикріпити до щоденника)
АБО -> 2. ВИКОНАТИ. ПРАЦЮЄМО З МОБІЛЬНИМ КОМП'ЮТЕРОМ (СМАРТФОН)
2.1. Зробити власне фото (фотокамера)
2.2. Відкрити фото через Диспетчер файлів - Зображення
2.3. Виділити фото (затиснути на екрані"Три крапки" у верхньому правому кутку - Перемістити Створити папку "Мої фото" - відкрити паку "Мої фото" -  Вставити 
2.4. Повернутися до папки "Мої фото" (відкрити папку)
2.5. Виділити фото у папці  "Мої фото" "Три крапки" у верхньому правому кутку - Перейменувати - вказати власне Прізвище та Ім'я
2.6. Виділити фото - "Три крапки" у верхньому правому кутку - Копіювати - вказати папку "Мої фото"Вставити
2.7. Відкрити папку "Мої фото" - "Три крапки" у верхньому правому кутку папки - Переглянути за - Список
2.8. Результат (скріншот, фото вміст папки) надіслати вчителю (прикріпити до щоденника)



3. ВИКОНАТИ ОНЛАЙН-ВПРАВИ: 
Результат (фото) надіслати вчителю (прикріпити до щоденника)

Повторити матеріал

Відео-урок Урок-5 клас. Файли, папки та операції над ними (https://youtu.be/DG0rC0u9PoQ

Немає коментарів:

Дописати коментар