Урок 5 клас. Розділ 4 - Алгоритми та програми

ТЕМА: Алгоритми та їх роль в житті людини. Виконавець
ПЛАН:
1. РОЗГЛЯНУТИ приклади проєктів в SCRATCH
2.2. Анімоване ім'я https://scratch.mit.edu/projects/593538493
2. ВІДКРИВАЄМО  презентацію Алгоритми та їх роль в житті людини. Виконавець за посиланням https://view.genial.ly/617feb8a556d5b0dd208b319
3. ЗАВАНТАЖУЄМОСКРЕТ-ОНЛАЙН (https://scratch.mit.edu/)  через пошукову систему. Згадуємо інтерфейс середовища 
4. ВИКОНАТИ ІНДИВІДУАЛЬНО
4.1. Пишемо в зошиті тему уроку - Алгоритми та їх роль в житті людини. Виконавець
1. Що називають алгоритмом?
2. Кого називають виконавцев команд алгоритму? Хто може бути виконавцями команд алгоритму? 
3. Для чого призначена спеціальна програма Scratch
4. Що є програмними об’єктами в середовищі Scratch
5. Які властивості має спрайт в Scratch?
6. Які властивості має сцена в Scratch?
7. Які об'єкти містить проєкт створений в Scratch? 
ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ. 
ВИКОНАТИ ІНДИВІДУАЛЬНО. Практична робота за персональним комп'ютером
УВАГА! Завдання виконується на будь-якому компютері, включно і мобільний (смартфон)
Д1. Відкриваємо підручник Інформатика : підручник для 5 кл. закладів загальн. середн. освіти / І.В. Тріщук. —Тернопіль : Навчальна книга — Богдан, 2022. на ст. 136
Д2. Виконати Завдання 1. Діалог ст. 136 - 137 в середовищі https://scratch.mit.edu/ (Скретч онлайн).
Д3. Надіслати на первірку файл або фото (скріншот) проєкту на перевірку

 АРХІВ. Виконати на оцінку тест Команди і виконавці (перейдіть за посиланням) (11 запитань, 8 хв.)

УРОК АП-2 

ТЕМА:  Виконавці алгоритмів та їхні системи команд.
ПЛАН:

1. (8 балів) ВИКОНАТИ ІНДИВІДУАЛЬНО за відео-уроком 

Надіслати вчителю файл (фото)  на перевірку 
2. (+ 3 бали)ВИКОНАТИ ІНДИВІДУАЛЬНО
Продовжуємо працювати над проєктом
2.1. В проєкті змінити з бібліотеки тло на Blue Sky 
2.2.  Змінити ім'я спрайту Спрайт 1. Вказати нове ім'я Учень
2.3. Змінити розміри спрайту. Встановити значення 125
2.4. В блок команд в ділянці скриптів на початку проєкту додайте блок надати а значення 0 
2.5. Аналогічно додайте блоки команд для відображення значення 0 для всіх інших змінних величин: б, сума, різниця, добуток, ділення
2.6. Перейменуйте змінну величину різниця. Вказати нове ім'я а-б (різниця) 

 2.7. Аналогічно перейменуйте змінну величину ділення. Вказати нове ім'я а/б (ділення

 2.8. Аналогічно перейменуйте змінну величину сума. Вказати нове ім'я а+б (сума

 2.9. Аналогічно перейменуйте змінну величину добуток. Вказати нове ім'я а*б (добуток

Надіслати вчителю зі змінами файл (фото)  проєкту на перевірку 

УРОК АП-3 
ТЕМА: Способи опису алгоритму. Програма.
1.1. Опрацювати СПОСОБИ ОПИСІВ АЛГОРИТМІВ
1.2. Опрацювати БАЗОВІ АЛГОРИТМІЧНІ СТРУКТУРИ
1.3. Опрацювати ЗМІННІ
1.4. Опрацювати ДАТЧИК
1.5. Опрацювати ОПЕРАТОРИ
https://learningapps.org/view10454014
3.  ВИКОНАТИ ІНДИВІДУАЛЬНО
3.1. Пишемо в зошиті тему уроку - Способи опису алгоритму
3.2. В зошиті пишемо, заповнюючи пропуски

 

4. ВИКОНАТИ ІНДИВІДУАЛЬНО.Практична робота. УВАГА! Завдання виконується на будь-якому компютері, включно і мобільний (смартфон)
4.1. ЗАВДАННЯ. Складіть проєкт для обчислення площі S = a*b та периметру P =2*a+2*b прямокутника, де a і b - довільні числа.

 


УРОК АП-4 

Тема: Команди та виконавці. Алгоритми. Способи опису алгоритмів
1. ВИКОНАТИ  тест Команди та виконавці. Алгоритми. Способи опису алгоритмів за посиланням https://forms.gle/twDoN4LCHp6xejRe6
Тест - https://forms.gle/twDoN4LCHp6xejRe6
Запитань - 11
Час - 15 хвилин
Кіллькість спроб - 2 рази. Буде зараховано кращий результат
Уважно читайте умову запитання!

2. ПІДГОТУВАТИСЯ до усного опитування на оцінку за хмарою слів Алгоритми та програми. 5 (6) клас


УРОК АП-5 
Тема: Лінійні алгоритми
ПЛАН:
1. ПОВТОРЮЄМО(колективно, усно
2.  АНАЛІЗУЄМО. (колективно, усно)
Положення спрайтів на Сцені. Координати
2.1. Довжина Сцени
2.2. Висота Сцени
2.3. Координати центру Сцени? х = ..? y = ...?
3.  ВИКОНУЄМО. (колективно
3.1. Виконати алгоритм

3.2. Які команди в потрібній послідовності необхідно додати до алгоритму, щоб намалювати квадрат?
4.  АНАЛІЗУЄМО. (колективно, усно)
Положення спрайтів на Сцені. Переміщення в точку з координатами (x;y)
5. ВИКОНАТИ ІНДИВІДУАЛЬНО. Проєкт
УВАГА! Завдання виконується на будь-якому компютері, включно і мобільний (смартфон) в середовищі https://scratch.mit.edu/ (Скретч онлайн)
Завдання: Намалювати квадрат зі стороною завдовжки а см. Обчислити периметр фігури і вивести результат на екран.
Інструкція
5.2. + 2 бали Внести доповнення (змінидо проєкту для обчислення площі фігури і виведення результату на екран 
Результат: Надіслати на первірку файл або фото (скріншот) проєкту на перевірку

УРОК АП-6 

Тема: Лінійні алгоритми
1. ВИКОНАТИ  тест Лінійні алгоритми. Проєкти в Скретч за посиланням https://forms.gle/S3vXNWoHsYjSvPBv6
Тест - https://forms.gle/S3vXNWoHsYjSvPBv6
Час - 25-30 хвилин
Запитань - 19
Кількість балів (КБ) - 22
Оцінка = КБ / 2 
Кількість спроб - 2 рази. Буде зараховано кращий результат
Уважно читайте умову запитання!


 УРОК АП-7 

Тема: Алгоритми з розгалуженнями
ПЛАН:
1. ПОВТОРЮЄМО (колективно, усно

3.  (1 бал) ЗАПИСАТИ В ЗОШИТ

3.  (+2 бали) ВИКОНУЄМО. Записуємо в зошиті
Виконати алгоритм блок-схеми. Під час виконання команди Задумайте число вкажіть ваш день народження.

4.  (+9 балів)ВИКОНУЄМО ІНДИВІДУАЛЬНО. Проєкт
УВАГА! Завдання виконується на будь-якому компютері, включно і мобільний (смартфон) в середовищі https://scratch.mit.edu/ (Скретч онлайн)

 УРОК АП-8 

Тема: Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженнями
ПЛАН:
1. ПОВТОРЮЄМО (колективно, усно
Хмара слів Алгоритми та програми. 5 (6) клас 

2. АНАЛІЗУЄМО алгоритм поданий у виглдяі блок-схеми (колективно, усно)  

3. АНАЛІЗУЄМО написання фрагменту програмного коду до одного алгоритму декількома способами (колективно, усно
4. АНАЛІЗУЄМО програмний код до проєкту Пори року (колективно, усно)  
5.  (8 балів)ВИКОНАТИ ІНДИВІДУАЛЬНО. Проєкт "Пори року" в середовищі https://scratch.mit.edu/ (Скретч онлайн)

6.  (+4 бали) ДОПОВНИТИ ПРОЄКТ "Пори року" 
6.1. Зробити 4 пори року - Зима, Весна, Літо, Осінь
6.2. Змінити сцену, щоб вона змінювалася відносно пори року
6.3. Вдосконалити програмний код зміною самого спрайта або редагуванням спрайта відносно пори року

 УРОК АП-9 

Тема: Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженнями
ПЛАН:
1. ПОВТОРЮЄМО (колективно, усно
Хмара слів Алгоритми та програми. 5 (6) клас 
2.  (11 балів) ВИКОНАТИ ІНДИВІДУАЛЬНО. Проєкт "Покупка в магазині" в середовищі https://scratch.mit.edu/ (Скретч онлайн)
2.1. Умова та рішення до задачі (читаємо, аналізуємо):
2.2. Блок-схема (аналізуємо):  
2.3. Створити проєкт за інструкцією https://drive.google.com/file/d/1bWNz4N6xIyGf_mW8_WrOuvDCNvqhQX_d/view?usp=share_link  

3.  (11 балів) ВИКОНАТИ  тест ..... за посиланням ....
Запитань - 12
Час - 15 хвилин


УРОК АП-10 + АП-11

Тема: Алгоритми з повтореннями. Цикли. 
ПЛАН:
1. ПОВТОРЮЄМО (колективно, усно
Хмара слів Алгоритми та програми. 5 (6) клас 
2. ВІДКРИВАЄМО  презентацію Алгоритми з повтореннями. Цикли за посиланням https://view.genial.ly/618ad29cb8d74f0de841f1b5 (колективно, усно
1.1. Опрацювати ЦИКЛ
1.2. Опрацювати ТІЛО ЦИКЛУ
1.3. Опрацювати ЦИКЛ З ЛІЧИЛЬНИКОМ
1.4. Опрацювати ЦИКЛ З ПЕРЕДУМОВОЮ

3. ВИКОНУЄМО алгоритм поданий у вигляді блок-схеми (колективно)  

4. ВИКОНУЄМО (колективно)  

Який результат виконання
   
5. ВИКОНУЄМО 

Scratch. Вкладені цикли: з лічильником, з передумовою. Проєкт "Візерунок" за посиланням https://youtu.be/IgdvDYCD7Gw

 

ТЕСТ? 


УРОК АП-12 
1. АНАЛІЗУЄМО подання два алгоритми у вигляді блок-схеми до однієї задачі (колективно, усно)
 2. ВИКОНАТИ. Створити проєкт Малюємо прямокутник зі сторонами a та b  за поданим алгоритмом в  https://scratch.mit.edu/ (Скретч онлайн(колективно)
3. ВИКОНАТИ ІНДИВІДУАЛЬНО. 
Проєкт "Малюємо геометричні фігури" в середовищі https://scratch.mit.edu/ (Скретч онлайн)
+1 бал  Доповнити проєкт який дозволить малювати геометричні фігури (прямокутник, квадрат, коло тощо) з введенням з клавіатури будь-яких значень величин.

УРОК АП-13 + АП-14 

Тема: Інструктаж з БЖД. Вибір та поєднання алгоритмічних структур для розв’язання поставленої задачі. Проєкт “Програма для малювання”
ПЛАН:
1. ПОВТОРЮЄМО (колективно, усно
Хмара слів Алгоритми та програми. 5 (6) клас 
2. САМОПЕРЕВІРКА(колективно, на уроці
2.2. Запишіть вірні відповіді (літери)
3. ВИКОНАТИ (колективно, на уроці
3.1. Виконуємо в  https://scratch.mit.edu/ (Скретч онлайн)
 
3.2. Додати кнопку з написом Вихід. Запрогромувати на кнопку 
     - Зупинити все
     - перемістити виконавця в центр сцени
     - приховати виконавця
3.3. Додати до програмного коду виконавця команду (команди), яка змінить тло сцени на будь-який, доданий з бібліотеки
4. ВИКОНАТИ ІНДИВІДУАЛЬНО.  Проєкт "Програма для малювання" в середовищі https://scratch.mit.edu/ (Скретч онлайн)
або  



2. Відкриваємо зошит з інформатики. Записуємо тему уроку "Алгоритми з повторенням" 
3. Записати в зошиті з відео-уроку https://youtu.be/_FK-hbv8NhM:
3.1. Приклади циклічних процесів 
3.2. Визначення цикулу; алгоритму з повторенням; 
3.3. Записати блок-схему алгоритму про діжку, відро та колодязь;
4.1. Виконати завдання №1 ст. 192 письмово в зошиті 
4.2. Виконати завдання  №3 ст. 192 письмово в зошиті 
5.Надіслати вчителю на перевірку: фото конспекту 

УРОК АП-9 
Тема: Інструктаж з БЖД. Алгоритми з повторенням
ЗАВДАННЯ: 
6. Працюємо з комп'ютером Цикл з лічильником (ст. 190 - 192)

ДОДАТКОВО:

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Опрацювати матеріал уроку;  підготуватися до підсумкового тестування з теми "Алгоритми та програми"

ЗДАТИ РОБОТУ (ФОТО) ВЧИТЕЛЮ НА ПЕРЕВІРКУ:
https://informatika-75.blogspot.com/p/blog-page_79.html

УРОК АП-10 
Тема: Інструктаж з БЖД. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів
Завдання:
1. Тест - підсумок "Базові конструкції алгоритмів"
2. Працюємо з комп'ютером ст. 190 - 192

ЗДАТИ РОБОТУ (ФОТО) ВЧИТЕЛЮ НА ПЕРЕВІРКУ:
https://informatika-75.blogspot.com/p/blog-page_79.html

ФІНІШ! МОЛОДЦІ

Немає коментарів:

Дописати коментар